fredag 15 november 2013

Ur barnamun, 1

Jag har fått nya köksluckor här hemma, det har blivit så fint, så fint. Dystert petroleumblått från 70-talets början har fått ge vika för äggskalsvitt.
Nästa projekt är köksgolvet. Där ligger en likaledes petroleumblå plastmatta från samma årtionde.

Jag har alltid önskat mig ett rutigt köksgolv. Har nu funderat på färger. Svart och vitt? Mörkblått och vitt? Rött och vitt? Eller till och med ljusblått och vitt?

Efter bläddrande bland prover, och konsulterande med dottern blev det....ingetdera.

Nej! Det blir rosa och vitt!

Men kolla nedan. Kan man motstå?

- Det här, sa dottern när vi väl bestämt oss, kommer att bli så himla snyggt.
Jag nickade nöjt.
- Men, fortsatte hon, alltså mamma, en sak får du ju tänka på ... alltså om du skulle skaffa pojkvän nån gång ... det blir kanske svårt att hitta nån som kan leva med ett rosarutigt köksgolv!

Hahaha! :-D

Bilden lånad från Forbo Flooring.


7 kommentarer:

  1. Äsch! Då får du väl byta. Golv alltså!

    SvaraRadera
  2. brysselkakan: näää, tvärtom! Byta pojkvän! Alltså, om det är någon som inte kan stå ut med en sån petitess som en "trade in" för Fantastiska Mig, då är det väl ingen värd att satsa på?!? ;-) :-D

    SvaraRadera
  3. Beror väl på HUR rosa det är. Om det inte är bebisrosa kök är det säkert inga problem.

    SvaraRadera
  4. Det finns nog män som kan hantera sådant. Tänk Stureplan, tänk rosa skjortor...Urfint golv tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Peace in mind! Ja, man kan ju hoppas i alla fall ;-)

      Radera
  5. Babe!
    du tänker helrätt. Byt karl om han inte står ut med ett golv som DU valt! Fabulösa mänska!

    SvaraRadera