torsdag 20 november 2014

Welcome to Pillowmania



Jag är inte bara kvinna, mamma, översättare, bildskapare, fabulös kladdkakebakerska, spiderwoman, yadayadayada - jag är pillowholic också. Eller kuddoholic, på ren svenska.

Kuddar, eller kanske mest kuddöverdrag, är min favoritinredningsdetalj. Och lyxhustruåren i Asien gav mig rikliga möjligheter att ständigt utöka min samling. Jag har kuddöverdrag i de flesta av regnbågens färger, i olika material, med olika mönster, med eller utan paljetter och broderier, några golvkuddar också, samt en jättelång avlång en, och ...ja, ni fattar.

När exmaken och jag separerade, och det var dags att dela upp bohaget, var jag snäll nog att lämna några exemplar till honom, så att han inte skulle vara i total avsaknad av mysfaktor. Han var måttligt entusiastisk minns jag, och en dag efter några månader, när han var här för att hämta Unga Fröken Dotter, överlämnade han några rejäla Ikea-kassar, fyllda med de kuddar jag så generöst låtit bli att norpa. Hans motivering var något i stil med att han inte hade plats för dem.

Äh. För mysiga, vackra kuddar har man väl alltid plats? Om inte annat kan de fylla nästan hela överhyllan i klädkammaren. I väntan på att man ska komma på var man ska placera ut dem.

Vardagsrumssoffan är så pass fylld med kuddar att det tenderar att bli lite trångt att sitta där för mig. Och när Unga Fröken Dotter också vill knö sig - det går med nöd och näppe. Så en ny, rymligare soffa står högt på önskelistan. Jaja, om Gud vill, skorna håller, och orderingångens gudinna fortsätter att nicka nådigt mot mig, så kanske nästa år. ;-)

3 kommentarer:

  1. Här är en till. Men jag försöker hålla det under kontroll. Det är svårt. Svårt.
    Och du, trodde Dottern stannade i Asien? Inte?

    SvaraRadera
  2. Hmm...eftersom jag har spenderat hösten med att hjälpa mina föräldrar att flytta från hus till lägenhet (utan speciellt mycket förvaring över huvudtaget) så vet jag att du har konkurrens inom det området!

    SvaraRadera
  3. Mums med kuddar;både kär dotter och kär son tillverkar kuddar i alla färger och former i slöjden, så soffan får mer att displaya

    SvaraRadera