onsdag 15 maj 2013

Nu kör vi!

Hej! Jag heter Annie, född 1965 och på väg att separera från den man jag varit ihop och gift med sedan 1989.
Utlandssvensk i 10 år, på väg att flytta hem igen...omvänd kulturkrock!
Nu gäller det för mig att skapa mig en ny tillvaro. Arbetsförmedlingen, återvinningsstationen och extrapris på Willys.

Min målsättning är att göra det bästa av min situation. Att fokusera på det glada och roliga i livet. Helt enkelt för att jag mår bättre då.
Så...även om det blir ett eller annat ledset inlägg här vill jag driva bloggen i övervägande positiv anda.

Hej och hå. Råg i ryggen. Nu kör vi.  Ja, jag sa "vi". För vad jag hoppas är att få ha dig, kära läsare, med mig. Håller du på att separera? Är du mitt i en skilsmässa, eller har du inte hämtat dig från den du genomgått? Vill du ha lite peppning, känna igen dig, skratta till - och kanske fälla en tår emellanåt? Då har du kommit till rätt blogg. Nu kör VI! :-D

16 kommentarer:

  1. Oj! Stora förändringar! Ska du och dottern bo tillsammans i Sverige? Ska bli spännande att se, kan tänka mig att kulturkrockarna blir rejäla, har själv bott utomlands nu sedan 1996, och Sverige verkar så exotiskt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katrin :) Ja du, som sagt väljer jag att se allt så positivt som möjligt, med mottot "jag har i alla fall inte tråkigt" ;)
      Dottern ska själv få välja om hon vill bo med sin pappa (som troligtvis landar i Singapore i höst) eller mig.
      Visst är väl Sverige exotiskt - på gott och ont ;)

      Radera
  2. Spännande! Vilken förändring! Hoppas du mår bra, att din dotter mår bra, och det ska bli intressant att följa med på din resa!
    Hälsningar från Spanien

    SvaraRadera
    Svar
    1. eastcoastmom, hej! Vad roligt att du också hittat hit :)
      Jo, vi mår ganska bra faktiskt. Har haft lite tid på oss att bearbeta detta nu. Men en stor förändring blir det ju...
      Ska lägga till dig i min blogglista och uppdatera mig lite kring ditt liv i Spanien :)

      Radera
  3. Ett nytt spännande liv väntar, jag har gjort den resan och det är spännande.
    Jag följer dig ska du veta!

    SvaraRadera
  4. sinneskatten, hej! Vad roligt att du hittade hit, och vill följa med mig på min nya resa :)
    Nu ska jag lägga upp din blogg som bokmärke!

    SvaraRadera
  5. Detta märkliga liv.
    Idag har vi besök av en kollega som bott utomlands i omgångar. När hon berättade om sina upplevelser från Japan svävade mina tankar till dig. Jag erkänner att jag inte har varit på din blogg på väldigt länge, men så idag ser jag en uppdatering via Google Reader.

    I tisdags skulle jag haft 25-årig bröllopsdag "om inte"...

    *många tankar till dig*

    SvaraRadera
  6. Ja, Pernilla, detta märkliga liv! Att jag skulle dimpa ner i dina tankar just nu...och därmed du i mina :-) Så nu ska jag gå och uppdatera mig lite kring din tillvaro ;-)
    Rent har hänt en del märkliga grejer i mitt liv de senaste åren, jag försöker se det som så att det är något jag ska lära mig av alltihopa...med gott humör och tillförsikt!

    SvaraRadera
  7. "Det finns mening med det som händer" så tänker jag och de senaste månaderna har bekräftat det.
    Du har en härlig inställning, då är halva slaget vunnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har kommit in en människa i mitt liv som fått mig att tänka i lite nya banor. Eller som rättare sagt har fått mig att inse hur mycket det ligger i uttjatade motton som "livet är vad man gör det till" och "du skapar själv ditt liv". Jag börjar inse hur stor betydelsen av "rätt" attityd är....om jag är nöjd och glad med mig själv, så genererar det mer glädje, och mer positiva saker för mig i livet ;-)

      Radera
  8. Skilsmässa med exakt samma tidspann, 1989 - 2012... sorgligt men sant1
    Hej på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, där ser man!
      Ja, sorgligt är det så klart. Men vi måste fokusera på att se framåt, med glädje. För det är vi värda! :)

      Radera
  9. Vilken snygg blogg : ) Så läckert med vattendropparna. Ska bli intressant att följa dig och ditt äventyr framöver. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket kära Monica, jag är glad att du vill följa mina äventyr framöver :-)

    SvaraRadera
  11. Jag har nu inte gjort denna resa, men jag gillar dig (fastän vi aldrig träffats) och är full av beundran för det du åstadkommer. Så, denna blogg lär bli en av de ytterst få som jag läser regelbundet. Jag är "dålig" på bloggande numera, men läser några (3-4 st) som inspirerar och delar med sig av kraft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dig också, anne! :-)
      Får lägga till din blogg i min läslista, för den händelse att du skriver något nytt någon gång. ;-)

      Radera