tisdag 25 juni 2013

Packa Annies kappsäck

Två dagar innan avfärden från Shanghai, och jag springer inte helt otippat omkring som en yr höna. Sorterar fortfarande ut ditten och datten som inte ska med i containern, utan som ska ges bort eller slängas. Ändå vet jag med mig att när containern väl anländer och vi packar upp allt, så kommer jag jag säkert att utbrista men herregud, varför gjorde jag mig inte av med det här också?!? ett antal gånger...

Ja, och så packar jag min resväska också. Som vanligt kommer jag väl att packa lite fel grejer, men hur det än blir så är det ingen katastrof, i princip finns ju allt vi behöver därhemma i radhuset.

Dottern packar sin resväska själv. Hon har blivit jättebra på att packa under alla dessa utlandsår då vi åkt hit och dit ;-)

På tal om dottern så är det hennes sista skoldag idag. Och jag vet hur förkrossad hon kommer att vara när jag hämtar henne i eftermiddag. Hon har verkligen älskat sin skola här, både lärare och kompisar. Trivts som fisken i vattnet.

Usch. Finns det något värre än att se sitt barn ledset?
:-(

2 kommentarer:

  1. Tufft! KOmmer inte ihåg hur gammal din dotter är, men typ som vår son har jag för mig, han är född 1999. Det är inte den enklaste ålder att flytta... men när hon väl är på plats ska hon se att det blir jättebra!
    Kram till dig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. eastcoastmom, vilket gott minne du har ;-) Min flicka är ett år äldre än din son. Lyckligtvis gick det bra efter sista skoldagen. Hon var på rätt bra humör och vi lyxade till det med fin middag på stan.
      Jo, jag tror också att det blir bra, för det har det ju alltid blivit innan ;-)
      Kram :-)

      Radera