tisdag 14 maj 2013

Prylar, prylar, prylar

Nu inför flytten försöker jag skärpa till mig och rensa ut här hemma. Metoden är att ta ett rum, eller en garderob i taget, så att projektet inte blir allt för oöverskådligt.
Prylar, prylar, prylar. Ibland får jag nästan andnöd av hur mycket grejer vi i-landsmänniskor boar in oss med.

Senast jag bodde på hotell några dagar konstaterade jag att jag faktiskt klarar mig fint utan alla grejer därhemma. Det enda jag absolut inte vill vara utan (förutom lite kläder, tandborste och sånt ni vet) är min dator, kamera och telefon.
Men gamla fotoalbum, och mina föräldrars brevsamling, dem vill jag ju gärna ha kvar...

Förra helgen slängde jag böcker. Nästan en hel Billybokhylla med böcker. Böcker som bara stått där, år efter år. Som jag läst en gång, men aldrig mer. Vad ska jag med dem till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar