torsdag 30 januari 2014

Ur barnamun, 2

Är (för en gångs skull) en snäll, öm moder och ger dottern fotmassage en kväll.
Medan jag klämmer och knådar beskådar jag flickebarnets fötter.

- Det här är orättvist. Du har ju hur mjuka hälar som helst. Inga tjocka lager med gammal hud och inga torrsprickor. Hmmm. Undrar hur det kommer sig?

- Åh mamma. Det är enkelt. Det är för att jag är ung.

Här rättar mamman i fråga på ryggen, spänner ögonen i barnet och fnyser:
-Vafalls? Påstår du att jag är gammal?

- Inte alls. Du är också ung, mamma. Det är bara det att jag är lite mer ung än du.

;-)

8 kommentarer:

  1. Haha! Klok unge!
    Fast min man har babylena fötter trots sina 45 år, inga hårda saker på dem inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brysselkakan, har han? Vad intressant! Undrar hur sånt här kommer sig, har somliga högre omsättning av hudceller än andra, kanske?

      Radera
  2. Och mamman log brett...

    SvaraRadera
  3. Sä sant! den ska jag för övrigt stjäla tror jag, och från och med nu kalla mig "mindre ung" om någon frågar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får så gärna stjäla, Marina ;)

      Radera
  4. Underbart! Den här lilla berättelsen har jag låtit vännerna höra, den är ju så söt. :-)
    Sådan mor - sådan dotter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du ville återberätta den, Pernilla :-) Tycker också den är rätt söt, faktiskt. Och upplyftande :-D

      Radera